neděle 24. ledna 2016

BananaPI R1 - sestavení

Inu stalo se, že jsem si zakoupil hračku. Jmenuje se BananaPi R1. Jde o malý jednodeskový počítač, podobně jako RaspberryPi. Mnou zakoupená varianta má 4 + 1 ethernet port a dvojici WiFi antén. Udělat z něj domácí router se tedy přímo nabízí.

Zakoupil jsem BananaPi R1, dvojici 5dB antén, napájecí zdroj (microUSB, takže lze použít dočasně i nabíječku na mobil) a krabičku Banana Pi R1 Box Neobond. S fyzickou montáží do této krabičky jsem zápasil víc jak hodinu.

V první řadě bych chtěl upozornit na to, že deska lze umístit do krabičky jediným možným způsobem. Je to dáno tím, že dvě dírky na šroubky jsou sice v rohu, ale další dvě ne. Ty, co nejsou v rohu, nejsou stejně daleko od krajů. Tím je jasně dané, jak umístit desku do krabičky. Hint: Deska bude dál od strany s perforací na chlazení.

Jako funkční se u mě jevil tento postup:

  1. Sundat ochranné fólie ze všech dílků krabičky. Ještě že tam ta fólie byla, bez ní bych měl krabičku poškrábanou. Holt česká pošta ...
  2. Připojit propojovací kablíky pro WiFi antény. Připojují se zespodu (z druhé strany, než jsou konektory), takže po přišroubování už se tam nedostanu.
  3. Rozdělat ty 4 šroubovací kusy na jednotlivé komponenty. Do všech 4 děr neperforované stěny přidělat jeden šroubek a jeden kratší kousek plastu šroubkem zvenku (tj. ta strana, kde není drážka na boční stěnu).
  4. Na plastové kousky nasadit desku. Já jsem si musel šroubečky trochu povolit, nasadit desku a zase utáhnout.
  5. Přidat boční strany včetně vypínacího a resetovacího tlačítka. Kablíky pro antény musí pochopitelně zůstat zevnitř a nad deskou. Zejména kolem konektorů to jde trochu hůř. Osvědčilo se mi dát bočnici do drážky a potom ji rovnat kolem konektorů.
  6. Přišroubovat kablíky na antény.
  7. Přišroubovat dlouhé bílé plastové části úchytů.
  8. Zbývající krátké bílé plastové části úchytů dát pryč, nejsou potřeba.
  9. Přišroubovat šroubkama horní stěnu.
  10. Přišroubovat antény.
Instalace základního systému příště :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat