sobota 16. února 2013

Snové vzdání všeho

Sen není příliš jasný. Jsem na nějaké cestě vlakem. Z vlaku přestupuji na metro, z metra na autobus. Až konečně vystoupím na cílové zastávce, odkud odcházím ještě kamsi pěšky. V tuto chvíli si uvědomuji tíhu zavazadel, které s sebou nesu, a vyčerpání. Už za tmy dorazím k domu, ke kterému jsem chtěl dojít. Vidím rozsvícené cílové okno. Chystám se vyrazit tím směrem. V tu si řeknu "ale co, stejně to nemá cenu", otočím se a probudím se ze sna.

Má-li to být něco z reálného života, pak by mne docela zajímalo, co přesně to vlastně nemá cenu. Kde jsem těsně před cílem a vzdám svoje snahy?

2 komentáře:

  1. Nejasné sny s cestováním nemám rád, protože to může být tolik věci :-( Řeknu to takhle - kdybys byl býval popsal jasně "cosi", tak tě okamžitě vženu do náruče doktorů a nechám je najít veškeré nemoci, které na tebe lezou a nevíš o nich. A to "cosi" ti úmyslně nepopíšu, abych ti to do snu nevsugeroval...

    Takhle to vypadá spíš jen jakoby náznak přísloví "házení perel sviním" resp. v tvém případě nošením perel, či chceš-li, tak je to postupné a poklidné lámání ucha od toho pověstného džbánu. A když už mluvím v náznacích, tak by mě zajímalo, co je na tom džbánu "napsáno": rodina, práce, přátelé, sdružení_jehož_jméno_se_zde_nevyslovuje, menza, ... ? Anebo bych se ptal na probuzení ze sna - bylo to typu "doprdele doprdele to bylo vo fous" (což zjevně podle tvého popisu nebude), nebo poklidné vzbuzení z vyspání do růžova spocitem, že jsem ve snu udělal dobře nebo nějaké jiné? Či je to cesta, kterou děláš pravidelně, nepravidelně, poprvé ...

    OdpovědětVymazat
  2. Kdybych věděl, co je na tom džbánu napsáno, tak jsem nepsal ten kousek kurzívou.
    Cesta na mě působila dojmem, že jsem ji absolvoval mnohokrát a pravidelně. A těsně před cílem jsem ji vzdal. Jediným náznakem by mohl být matný pocit, že šlo o cestu z domu na vysokoškolskou kolej.

    OdpovědětVymazat