neděle 27. března 2011

Sčítání

Minulý víkend nás navštívila sčítací komisařka a donesla sčítací formuláře. Bohužel tatínek odmítl obálku s tím, že formuláře vyplníme na počítači. Nic proti tomu, jsme dost počítačově založená rodina.

Spustil jsem svůj počítač, naběhl jeden z nejstabilnějších operačních systémů - Debian. O chvíli později už běžel Google Chrome. Stáhnul jsem si svůj formulář a jal jsem se ho vyplňovat.

Otevřel jsem ho v jakémsi předinstalovaném prohlížeči pdf souborů. Zobrazila se anglická hláška o tom, že si mám nainstalovat Acrobat Reader. Mno, takže český stát mi nutí jeden konkrétní proprietární software a ještě mi to neumí napsat česky? Co to jako je? Já rozumím tomu, co je tam napsáno? Ale co když tuhle hlášku čte nějaké BFU? Za tohle se zaplatilo 2.5 miliardy? OMFG!

Mno ok, následovala instalace acrobatu: sudo apt-get install acroread. Nainstalovala se verze 9.4.2. Na webu sčítání píšou, že je potřeba verze 9.0 nebo vyšší. Říkám si OK, to bude fungovat. Omyl. Uviděl jsem tu samou hláškou. Nezbylo mi nic jiného, než odkráčet k jinému počítači s Woknama a vyplnit to tam.

Ještě chvíli a fakt se odstěhuju na mars.

1 komentář:

  1. Prozkoušel jsem to taktéž v Linuxu, a - http://pelin-lakris.blogspot.com/2011/03/scitani.html

    - a taky nic moc :-)

    OdpovědětVymazat