neděle 27. března 2011

Tetička a strýček I

Je docela zvláštní, jak některé věci vyplouvají na povrch. A jak někteří lidé lžou, mlží a zatloukají. I když za tímto odstavcem následuje spousta písmenek, určitě není napsáno vše, co se ve skutečnosti stalo. Nikdo nikdy nebude všechno vědět.

Celý text se pokusím psát objektivně a subjektivní pocity si nechat do poznámek na konec. Doufám jen, že se mi to povede.

Je začátek roku 2010. Moje teta M* začíná chodit s nějakým T*. Lehce zvláštní je, že je vdaná a má 3 děti v rozpětí 10 až 14 let. Krom T* nikdo nic netuší, ani manžel U*, ani děti. Po rozchodu s T* se rozhodne, že chce jet s dětma bez U* do Alp. U* vše zaplatí a odjedou. Po návratu se ještě chvíli nic neděje.

Pak U* dostane od svého otce finanční dar v řádu jednotek miliónů korun. To už je prosinec 2010. Někdy v půlce prosince, okamžitě po předání daru, M* podává žádost o rozvod(1). Otec U* byl dostatečně chytrý na to, aby napsal darovací smlouvu, kde říká, že dar je pro U*. Nikoliv pro děti, nikoliv pro manželku. Při dělení majetku neuvidí M* z daru ani korunu. Teda pokud jí U* něco nedá dobrovolně.

K soudu došli s tím, že jsou dohodnutí na rozdělení dětí - všechny zůstanou u matky. Soud je rozvedl. Dodnes (víc jak 3 měsíce poté) nemají rozdělený majetek. Až do té doby jsem si myslel, že je to k rozvodu potřeba. No nic, ještě před Vánoci 2010 se rozvedli.

Na 1. svátek Vánoční jela celá rodina (oba rodiče a všechny děti) k rodičům matky, mým prarodičům. Tam jsme se na oběd sešli všichni, tedy obě děti prarodičů s manžely nebo manželkami a dětmi. Celkem 11 lidí. V té době nenasvědčovalo nic tomu, že jsou rozvedení.

Někdy začátkem února jsem já dozvěděl, že jsou rozvedení. Děti a M* byli na horách. A strejda se potřeboval vypovídat. Následovala více než dvouhodinová debata přes facebook chat. Okamžitě, jak jsem se to dozvěděl, řekl jsem to zejména svému otci, staršímu bratru M*.

Zhruba v půlce března M* přijela na víkend za svými rodiči. Oznámila jim, že je rozvedená. V té době já jsem to už měsíc věděl. A táta taky. Samozřejmě dostal vynadáno od svých rodičů, že jim nic neřekl, i když věděl.(2)

Od svých rodičů se M* dozvěděla, že ve velkoobchodě vlastněném U* musí být spousta peněz. A že tedy má chtít víc, než dostala nabídnuto. U* při tom tvrdí něco jiného. A to, že tam moc peněz není.(3)

Ten víkend navštívila i nás. Nutno uznat, že se v poslední době M* hodně změnila. Je mnohem víc namyšlená, než dřív. Ano, bývala docela namyšlená vždy. Ale tento víkend výrazně víc, než kdykoliv dřív.

Hned následující víkend, který byl zároveň víkendem, kdy začalo sčítání lidu, jela představit svým dětem nového tatínka R*. Ano, přesně takto jim to prezentovala.

Někdy mezi tím si U* našel přítelkyni. Z Paříže. A ne dlouho před tímto sčítacím víkendem ona pařížanka U* opustila.

Je to ten samý víkend, kdy se U* dozvěděl, že jej M* podváděla s T*.

Tedy U* je ve stavu, kdy jej během 3 měsíců opustily dvě ženy. Přičemž tu přítelkyni z Paříže stále miluje.(4)


Poznámky:
(1) Nechat si dát dar, aby se zvýšilo společné jmění manželů a pak se rozvést?? No to je ale sv*ně.
(2) Mám to chápat tak, že já jsem ta svině??
(3) Mno fakt nevím, jak to mají majetkově. Jak by to dopadlo u soudu? Nebudou trpět soudem nejvíc děti?
(4) Tento blogpost píšu ve chvíli, kdy si s ním povídám. O tom, jak ho opustila Pařížanka a jak ho nikdo nemá rád. Co když se zabije? Co když jsem poslední, kdo s ním mluví? Vy mi chcete říct, že mám dneska usnout?

Celkově to na mě působí dost zvláštním způsobem. Mám říct rodičům M*, svým prarodičům, že vychovali zrůdu? Mám jim to říct do očí, nebo jim poslat email nebo SMS? Nebo jim nemám říct vůbec nic?

2 komentáře:

  1. uch, tak můj dlouhý koment Blogger nepobral, takže stručněji.

    Ano, Rozvod probíhá ve třech fázích, první je "úprava výchovy a výživy", pak to další...

    Sdělování prarodičům . vždy budeš ten špatný ty, neboť buď ti prarodiče vynadají že nevěděli, nebo tě vynadá nějaký příbuzný, že takovými hroznými zprávami zkracuješ prarodičům život

    OdpovědětVymazat
  2. Jojo, je na čase srovnat se s tím, že ať udělám, co udělám, vždycky budu ten ha*zl. Vždycky se najde někdo, pro koho budu ...

    OdpovědětVymazat