pátek 15. března 2013

Horský výlet

Sen začíná na jakési horské stezce. Vpravo sráz dolů, vlevo naopak sráz nahoru. Údolí vpravo kousek přede mnou končí a zvedá se do srázu podobného, na jakém jsem já. Stejný sráz je vidět i přes údolí. Podle výšky kopce vpravo a přede mnou lze usoudit, že onen sráz nalevo ode mne není příliš vysoký. Po pár metrech dojdu na konec stezky. Tam se otočím a na chvíli se zastavím. Musím se vydat na cestu zpátky. Jde o úzkou stezku, po které se pohybuje spousta lidí. Cestovat po ní není zrovna jednoduché, ani bezpečné. Přesto ji musím z nějakého důvodu absolvovat dost často, možná pravidelně. Nadechnu se a vyrážím na zpáteční cestu.

Následuje skok ve snu. Snažím se dostat k domovu. K tomu potřebuji překonat horskou bystřinu, nyní rozvodněnou. "No jo, zase je to rozvodněný", říkám si. V tom jako mávnutím veškerá voda valící se korytem zmizí. Nelením a využiji toho k překročení koryta. Jakmile tak učiním, voda se vrátí tak, jak byla. Bez mrknutí oka pokračuji v cestě. Blížím se k místu, kde očekávám svoje obydlí. Ve skutečnosti je tam těch obydlí několik, zjevně menší osada. Několik lidí mne vítá. Rychle zpozoruji, že můj dům je bez střechy. Zjevně to není poprvé. Proto se ukládám ke krátkému odpočinku.

3 komentáře:

  1. Tentokrát začnu od úplného konce, respektive téměř od konce. Vítají tě jako hrdinu, navrátivšího se druha, lovce přinášejícího jídlo, ... ? Od toho se vyvíjí i ta otočka na cestu zpět - chce se ti jít, nebo bys raději pokračoval cestou dál? Máš pocit, že někdy ta cesta dál pokračuje? Kam asi vede/má vést? A pokud někdy cesta dál pokračuje - je z ní pak návrat zpět možný?

    Mě to celé připomíná něco jako alegorii na cestu pryč z tohoto světa, která je ti ještě zapovězena, ale to je tím, že mi chybí další údaje ze snu...

    OdpovědětVymazat
  2. Spíš jsem měl pocit, že mě vítají jako hrdinu, který udělal nebo dělá něco, co jen tak někdo nedokáže.

    Ze snu mám pocit, že cesta dál nepokračuje. I když konec se nikdy ve snu neobjevil.

    OdpovědětVymazat
  3. Pokud tě vítají jako hrdinu, tak je to asi ten nejlepší konec, který může být, pokud se pokoušíš o cosi, co má jen úzkou pěšinku a velice snadno můžeš z pěšinky sklouznout...

    OdpovědětVymazat