úterý 12. dubna 2011

Hravý víkend aneb Cesta tam a zase zpátky

Zde jsem psal o minulém víkendu. Nyní ale chci mluvit o něčem trochu jiném - o cestě z Prahy do Růžené a zase zpátky.

Cesta nezačala příliš šťastně. Domluvený sraz ve 14:20 jsem asi o 2 minuty nestihl. Nakonec se nám ale podařilo sejít se všem a mohli jsme vyrazit.
Po projetí pouhých tří křižovatek jsem se dostal na pražskou magistrálu. A taky jsem se dostal do kolony. Asi druhý nebo třetí rozjezd v koloně se mi nepovedl - chcíplo mi to. No prostě začátek cesty fakt super.
Po pár stech metrech a po přejetí Vltavy se naštěstí kolona rozjela. Jet sice 70 ve fabii obložen 2,5tunovými auty od BMW nebo Audi je sice fajn, ale tak aspoň jsme jeli. Po opuštění Prahy jsem té tříválcové parodii na motor vysvětlil, že bych chtěl jet 130km/h. Dokonce to pochopila a jeli jsme 130, občas nedopatřením i víc. Trochu problém byl dost silný nárazový vítr. Další problém nastal asi 30 vteřin později. Ten problém se jmenoval kolona. Co jiného by se taky dalo čekat na D1 v pátek odpoledne ve směru z Prahy, že? Čekal jsem leccos, ale že pojedu 3km hodinu, to mě překvapilo. Zbytek cesty probíhal již zcela v pořádku a bez větších komplikací.

První půlku zpáteční cesty řídila majitelka vozu. Jakmile najela na dálnici pustila k řízení mě. Kvůli silnému větru. Jakmile jsem se rozjel, překvapila mne jedna věc. D1 má u Prahy 3 jízdní pruhy v každém směru. Jako vyžaduje silniční zákon v platném znění v ČR, zařadil jsem se do zcela pravého jízdního pruhu. Ten k mému úžasu byl téměř prázdný, přestože se hustota dopravy v levých dvou pruzích místy přibližovala stupni 3. Když jsem uviděl volný pruh před sebou, dospěl jsem k názoru, že rychlost 130km/h je to pravé. A to i přes nárazový vítr.
Mezi stupni 2 a 3 se doprava pohybovala až do zdárného konce cesty.

Ale jednu věc jsem nepochopil. Proč je dálnice tříproudá, když po ní ti pražáci jezdí jako by zcela pravý pruh neexistoval a tedy jako by dálnice byla tříproudá? Jo holt jsou asi věci, na které jsem příliš chytrý a které nemůžu pochopit. Prostě proto, že to jsou pražáci.

Žádné komentáře:

Okomentovat