pátek 29. října 2010

Vanilla kernel

Kdo netuší, co je vanilla kernel, toho pravděpodobně tento zápisek vůbec zajímat nebude.
Ale kdyby náhodou ano, tak malý úvod: Vanilla kernel je jádro linuxu vydávané samotným Linusem Torvaldsem, zakladatelem linuxu. Jde o čisté jádro bez jakýchkoliv (proprietárních) patchů vydávaných tvůrci linuxových distribucí.

O co šlo v mém případě? Na (obživlém) webu debian-linux.cz jsem ve fóru našel relativně jednoduchý návod, jak zkompilovat vlastní jádro. Jelikož jsem tvor zvídavý, vzal jsem to jako výzvu. Během několika minut byl na světě kernel plně fungující na mém kousku křemíku, který byl navíc o více než 10% menší, než původní kernel debianu. A to i přesto, že šlo o novější verzi.

Doufám jen, že postupným zlepšováním se mi povede kernel ještě více zmenšit a zrychlit jeho boot.

2 komentáře:

  1. Je vidět že jsi šikulka, až pak budeš dělat svojí distribuci, budu tvůj první zákazník :-) Potřeba rychlého najíždění systému bez zbytečností se u mě vyvíjí jak doma tak v práci - v práci bohužel by v daném systému musel automaticky startovat nějaký Windows emulátor :-/

    OdpovědětVymazat
  2. Mno tak zrovna distribuci zatím neplánuju. Ale co vím, co se může do týdne změnit ....

    OdpovědětVymazat