středa 27. října 2010

Odměněné zvláštní schopnosti

Sen začíná na zahradě rodinného domku mých příbuzných za stavu naprosté rodinné idylky.
O několik okamžiků později však mého desetiletého bratrance cosi vyděsilo. A to dost značně.
V tu chvíli jsem byl k němu nejblíž ze všech přítomných. Šel jsem se tedy podívat co se děje a uklidnit jej. Uklidnění mi nečinilo nějaké problémy a bylo otázkou ne víc než pár vteřin. Co se stalo, nevím, nezjišťoval jsem. Poté jsem si šel sednout. Bratranec si mi sednul na klín, schoulil se do klubíčka a usnul.
Následovala debata se nesla v duchu toho, že jak se mi ho povedlo tak rychle uklidnit a že jsem už jednou za něco podobného byl odměněn. V průběhu této debaty sen končí.


Skutečnost je taková, že jsem nikdy za nic podobného nebyl nikdy odměněn. Dost možná proto, že jsem nikdy nic podobného neudělal. A nejsem si jist, jestli bych toho byl schopen.

3 komentáře:

  1. Abych řekl pravdu, četl jsem tento příspěvek několikrát každý den od zveřejnění až doteď a nejsem z něj moudrý tak, abych dal definitivní soud. Hodně mě odstřeluje poslední odstavec...

    Takže soudě podle sebe: Pokud bych se z tohoto snu vzbudil spokojen, pak bych se odvážil říci, že mě sen upozornil na to, že jsem úplně v klidu a v pohodě a jsem natolik sebevědomý, že zvládnu uklidnit i jiné, samozřejmě jen v určitém směru :-) (u tebe bych to mohl tipnout na uklidňování spolužáků vrhajících se z oken, protože nezvládnou naprogramovat nějakou úlohu). Znamenalo by to ale, že si toto vědomě nemyslím a podvědomí říká, že bych měl ....

    Pokud bych se probudil se slůvkem "sakra" nebo "achjo" na rtech, tak se mi do snu promítlo přání být klidný a vyrovnaný...

    Žádný podobný sen nemám, pokud by se zdál mě, tak organizuji hromadný ústup od běsu, nebo statečně bráním běsu k přístupu k ostatním. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vzbuzoval jsem se s dojmem "zase další člověk, kterému jsem pomohl, ale co z toho?"

    a když o tom tak přemýšlím, tak ten poslední odstavec asi nebude úplně pravda ...

    OdpovědětVymazat
  3. zvláštní - pocit "zase další člověk, kterému ..." občas mívám taky. Odpověď bývává pokaždé stejná, minimálně první část - Je to správné a já z toho právě proto mám dobrý pocit. Ukázat to, že jsem jiný, lepší! Že před [doplňte text] neohýbám hřbet a nebojím se...

    OdpovědětVymazat