neděle 20. března 2011

Děti a vedoucí

Jel jsem dneska z Chrudimi do Prahy a rodiče mě nevezli do Pardubic na vlak. To znamenalo o hodinu delší cesta. Ale ok, měl jsem o hodinu víc času přemýšlet o souvislostech, které jsem si dřív neuvědomil nebo mě prostě nenapadly.

Když jsem byl na 1. stupni ZŠ, bylo pro mne důležité, když mě někdo dospělý poslouchal. Uvědomil jsem si to až když jsem šel na vlak. Mno ok, trvalo mi to 15 let. Ale došlo mi to. Napadlo to mě samotného. Teď to velice snadno můžu aplikovat na děti, které přijedou na tábor. Když to bylo důležité pro mne, nejspíš to bude důležité i pro ně. Nebo aspoň pro část z nich.

Doufám, že si časem uvědomím víc takových souvislostí. A taky doufám, že mě nebudou přivádět v úžas moji blízcí příbuzní.

1 komentář:

  1. Je to tak, některé děti chtějí povědět svůj názor a na dospělých pak je být připraven zodpovědně vysvětlit, proč ten názor není dobrý a nikoliv "prostě proto" ...

    OdpovědětVymazat