sobota 3. prosince 2011

Celotáborovka

V našem úžasném občanském sdružení se začala řešit celotáborová hra pro příští rok. Do této diskuze jsem se rozhodl zapojit se pod přetvářkou. Tvářil jsem se jako totální hovado a sledoval jsem, co se stane. Výsledek byl pro mne poměrně překvapivým.

Diskuze samotná, řešená veřejnou cestou (všichni členové si ji mohou přečíst kdykoliv budou chtít), proběhla víceméně tak, jak jsem předpokládal. Autorka návrhu si jej dokázala obhájit proti mým relativně slabým argumentům.

Na základě této diskuze se mi ozval jeden z členů, že co se to jako děje. Od něj jsem se dozvěděl, že je spousta lidí, kteří si všimli jakési změny v mém chování. Což si všimli zcela správně. Zaráží mě však to, proč se nikdo z nich nezmínil jediným slovem. Napadají mě dva důvody. První z nich je, že se o mne nezajímají. Druhý z nich, že se o mne nezajímají.

První důvod platí u lidí, kteří mne dosud neměli rádi. A to je přesně ta skupina, jejíž obsah jsem chtěl zjistit. Do budoucna je poznám tak, že se (už nikdy) neozvou.

Druhý důvod může platit u lidí, kteří ke mně dosud byli neutrální. A z toho principu, že jsem nikdy hovado nebyl, mi to nebudou tolerovat. Tito lidé se možná ozvou, možná ne. Ale to je mi vlastně jedno - s těmito lidmi nechci mít nic společného já.

Nezbývá mi, než doufat, že existuje neprázdná množina lidí, kteří mě měli rádi a budou mít rádi.

2 komentáře:

  1. Jak nestíhám číst emaily ani v práci, ani doma kvůli škole a speciální úkolům v práci - v práci jsem louskal emaily v pátek po pracovní době a trvalo mi to několik hodin včetně reagování na ně, a doma se na to chystám až teď, tak ani nevím jestli se mám těšit nebo ne. Avšak dívajíc se na jména diskutujících musím konstatovat, že se ozývají stále titíž lidé a mezi nimi i ti, které považuji za rýpálky, jenž skutečnou práci snad ani neprokázali... Otázka by ale spíš měla znít, jestli to nejhorší zlo jsou rýpálci, nebo mlčící většina?

    Ale zpět k tobě - když už si obdržel tu reakci od jednoho člena, byla kladná nebo alespoň neutrální?

    OdpovědětVymazat
  2. Horší, než rýpálci je mlčící většina.

    Reakce byla přesně taková, jak jsem čekal. Docela přesně popsal změnu. Pak však prohlásil, že musí neodkladně opustit počítač ...

    OdpovědětVymazat