sobota 10. prosince 2011

Ranní vlak

Jednoho ošklivého podzimního rána jsem dorazil na nádraží. Čekal jsem na vlak, který mě odveze jen pár desítek metrů od místa, kde pracuji.

Jaké však bylo překvapení, když vlak přijel. Očekáván byl vlak složený výhradně z regionov nebo řady 810 (podle starého značení M152). Už když se vlak vynořil z poslední zatáčky před stanicí, bylo jasné, že tomu tak není. Již v této chvíli šlo rozeznat lokomotivu řady 742, přezdívanou kocour. Ten s sebou přivezl 2 vagóny Btax a jednu regionovu.

883kW výkonu se ukázalo jako dost značný výkon na soupravu o hmotnosti cca 150 tun včetně lokomotivy. Trať z Chrudimi směrem na Pardubice se zvedá ihned za poslední nádražní výhybkou. Regionova tedy z Chrudimi vyjíždí s maximálním výkonem, který poleví z důvodu dosažení maximální rychlosti až několik stovek metrů po skončení stoupání. Tohoto rána se kocour v půlce stoupání začal flákat, protože již té rychlosti 80 km/h dosáhl.


Chápu, že provozování jednoho kocoura a několika vagónů může být dražší, než provozování jedné regionovy. Ale je fakt kocour a vagóny dražší, než dvojice nebo dokonce trojice regionov?

Žádné komentáře:

Okomentovat