neděle 21. září 2014

Jízdenku, prosím

Na začátku tohoto snu se usazuji ve vlaku, do kterého jsem zjevně zrovna nastoupil. Vzhledově vagón připomíná kupéčkové rychlíkové vagóny ČD s osmi koženkovými sedadly v každém kupé. Kupé je úplně první ve vagónu ve směru jízdy a sedím v něm sám.

Po chvíli přijde průvodčí a žádá lístek. Na první pohled vypadá dost nabroušeně. Po pravdě říkám, že jsem si nestihl jízdenku koupit a jestli by mi nemohl prodat jízdenku do Jičína. Chvíli prská, ale pak začne něco cvakat do onoho přístroje, který průvodčí ve vlacích ČD vždy nosí. Přerušuji jej jedině tím, že bych chtěl zaplatit z elektronické peněženky na jejich zákaznické kartě. Po chvíli mi průvodčí vrátí zákaznickou kartu, podá mi jízdenku, zavře dveře a odkráčí do vedlejšího kupé.

Nejprve jízdenku ignoruji, ale pak mi to nedá a na jízdenku se zadívám. Zarazí mě tam cena 770 Kč. Říkám si, že je to poněkud vysoká cena. Ale tak zase za nákup jízdenky je přirážka, tak třeba je to dobře. Při dalším pohledu na jízdenku zjistím, že je tam napsáno 33 km. Za 33 km 770Kč?? Pak mě ještě zarazí, že ta jízdenka je vydána nějakou zvláštní cestou, kterou bych asi do Jičína nikdy nejel, přestože technicky to možné je. Po tomto zjištění se probouzím ze sna a netuším, co si o něm mám myslet.

1 komentář:

  1. Docela dumám nad tvým příspěvkem už dobře půl hodinky, a čím dál tím víc se kloním k tomu, že je to jakási metafora klikaté cesty. No a protože ty jsi na klikaté cestě k vlastnímu bydlení, soudě podle statusů na FB zjišťuješ nepěkné věci, které ti tu cestu budou prodražovat. Což podobně jako s jízdenkou zjišťuješ pozvolna, včetně důvodů její drahoty....

    OdpovědětVymazat