čtvrtek 5. května 2011

Noční můra?

Až teď jsem si našel čas sepsat sen ze začátku týdne. Nebo jsem možná našel odvahu. Ve snu se cestovalo na lodi. To je věc, kterou jsem vždy nenáviděl. Kdykoliv jsme na dovolené jeli jen kousíček na lodi, udělalo se mi špatně. Z celého dne jsem si pamatoval jen to, jak mi bylo špatně na lodi.

No ale ke snu. Sen začíná v okamžiku, kdy přicházím ke kapitánovi jakési lodi, možná rybářské. Žádám jej, aby mne svezl "na druhou stranu" (na druhou stranu čeho se dokonce snu nedozvím). Nabízím mu i nějaké peníze - vlastně všechny peníze, které mám v peněžence.

Nakonec vyplouváme. Já jsem v kabině s kapitánem. Pár chvil po vyplutí nabíráme rychlost větší, než jsem od dané lodi očekával. O něco později vplouváme do jakéhosi tunelu. Tunel je osvětlen podobně, jako bývají osvětleny tunely silniční. Tunelem jedeme značnou rychlostí. Za této situace sen končí. Pocit, který ve mně po probuzení zůstal, by se dal shrnout následující otázkou: Chci ven, nebo ne?

3 komentáře:

  1. U těchto snů, kdy někam do tunelu vjedu se následně po probuzení sám sebe ptám na několik otázek:

    První si už naznačil - co je na druhé straně? Z tvého popisu soudím, že název té druhé strany není důležitý.

    Druhá otázka jsou pocity a u těchto snů je považuji za nejdůležitější. Jak se tvářil kapitán při přijímání zakázky a následně peněz? Jak si se tvářil ty, když kapitán peníze přijal (úleva, nebo poděšení, že tu zakázku fakt vzal?) Co vjetí do tunelu? Čekal si ho? Úlek?. A IMHO nejdůležitější - co sis říkal, když tunel nekončil - došlo k otázce, proč ještě neskončil? A měl vlastně skončit?

    A samozřejmě správná otázka co sis položil - chci ven? Jsou sny a u každého bývají jiné, u kterých má dotyčný pocit typu "ještě že jsem udělal to a to a vzbudil se, jinak by _TO_ mě odvezlo za řeku Stynx"..................

    OdpovědětVymazat
  2. No ze snu jsem vnímal, že na druhé straně má být něco lepšího. Což byl vlastně důvod, proč jsem tam chtěl.

    Když kapitán kývnul, určitě přišla úleva. Tunel mě nijak zvlášť nepřekvapil - prostě tam byl a nic. Spíš mi přišlo takové zvláštní, že tunel nekončil a my stále zrychlovali. A právě jsem nevěděl, co si tom, že tunel stále nekončí, mám myslet.

    OdpovědětVymazat
  3. Nu, pokud bych to měl přirovnat k něčemu, tak třeba k událostem, které kolem tebe plují čím dál rychleji, ale ty nemáš šanci vyjít z proudu, nemáš šanci změnit dění, či z něj vystoupit... Tak bych to viděl já...

    OdpovědětVymazat