pondělí 14. ledna 2019

Několik smíchaných snů

Dneska se mi určitě zdálo několik snů. Respektive několik částí. Některé sny si trochu pamatuji, některé spíš ne. Ani si nejsem úplně jistý, v jakém pořadí se mi části zdály.

Jedním ze snů bylo, že jsem dorazil na nějakou základní školu, kde jsem se měl začlenit do kolektivu žáků, přestože jsem o mnoho let starší. Nacházím se na chodbě a netuším, kam jít. Jeden z žáků se se mnou dá do řeči, ale mě ve snu do řeči není. Nakonec se ho zeptám, kde je kantýna a odcházím určeným směrem.

Další část snu se odehrává asi v místě, kde by měla být kantýna. Koukám do nějaké vytrýny v rohu místnosti, kde je napsána otevírací doba a jinak tam nic moc není. Otevírá se až po první hodině. Smutně na to koukám a přemýšlím, co teď.

Pak se mi zdála jedna nesouvisející část. Diskutuji o něčem s tátou. Říkám něco jako "to mám přestat chodit pro dřevo, vyklízet myčku, vařit čaj?" Při zmínce o vaření čaje táta zjevně nesouhlasí. A tím tato část končí.

Další část je nejspíš zase zpátky ve škole. Nějaký učitel si stěžuje na jednu matku, že je neustále pod vlivem. I dítě to potvrzuje. Na první pohled se mi zdá, že to dítě je hodně malé na to, aby to poznalo. Já jsem tady nezúčastněný pozorovatel.

No a to je asi všechno, co si pamatuju.

2 komentáře:

  1. Sny o návratu do ZŠ mívají různý vstupní motiv, ostatně se stačí podívat na https://www.csfd.cz/film/8666-vrat-se-do-hrobu/prehled/ kde tam taky nějaký důvod hlavní hrdina má :-) Samozřejmě pokud jsi v tom snu smutný, tak bych to odhadl na důvod "převýchova" nebo "základní neznalost" nebo "nucená změna zaměstnání"

    O to víc je zajímavější odchod do kantýny, protože to skoro vypadá, že to začlenění není až tak dobrovolné. Samozřejmě ses do kolektivu mohl začleňovat jako vychovatel, asistent a tak :-)
    Otázkou je, jestli v tvém reálném životě není nějaká ta otázka začleňování když už ne na pořadu dne, tak alespoň ve stádiu úvah či pozorování...

    Nejvíc mě rozčiluje ta kantýna, protože podobný vzorec náhledu do kantýny (a pozdějším nákupem) jsem už někde četl i s rozborem, anebo jsem to s někým rozebíral. Ale to je jedno, v tvé souvislosti je to jasný náznak "ano, únik je možný, ale ne hned"

    Nesouvisející část je jasná - opět reálno a navíc v tom vidím známý příběh/vtip o financování stavby jaderné elektrárny - kdy se staví reaktorová hala, pak úložiště j.o. tak všichni mlčí a max. souhlasně pokyvují,a na závěr stříška na kola pro zaměstanance. A u téhle malichernosti se všichni zhádají, protože tomu rozumí všichni. U tebe je to "až" u čaje

    OdpovědětVymazat
  2. Nějaká forma začleňování ve stádiu úvah či pozorování je myšlenka toho najít nějakou vhodnou osobu ženského pohlaví. Stadium příprav by mohla být registrace na seznamce.

    Změna zaměstnání vy se přihodit mohla, a víceméně vynucená změnou že strany současného zaměstnavatele. Pak by hrozilo i začleňování sebe samotného do nového kolektivu kolegů.

    OdpovědětVymazat