sobota 25. září 2010

Poblázněná zvířata a Mish-Mash trochu jinak

Tentokrát můj sen začíná na nějaké lesní cestě. Jdeme do poměrně prudkého kopce. Hned na začátku mi ten les připadal nějaký podivný.
Po pár krocích vidím v lese osamoceného vlka, běžícího směrem k nám. Od svého původního plánu zaútočit na nás upustil ještě dřív, než tak stihl učinit. Zjevně to však byla moje zásluha, vlk sklonil ocas mezi nohy, poníženě se na mne podíval a zmizel tam, odkud přišel.
O nějakých 100 metrů dál, na menší mýtince, se o totéž pokusí trochu jiné zvíře. Nedokáži jej přesně popsat. Bylo to zvíře spíše podobné krávě nebo býkovi. Toto zvíře nabere mamku na rohy, odhodí ji do příkopy na druhé straně cesty, než ze které přiběhlo. V tomto okamžiku sen končí.


Můj další sen z dnešní noci začíná na hokejovém stadionu. Zajímavé však je to, že jsem na bruslích na ledě s hokejkou v ruce. Na bruslích jsem naposledy stál na základní škole (tedy před více než 10 lety) a nikdy jsem je neměl rád. A ani hokej jsem nikdy neměl rád.
Hraji se třemi spoluhráči na ledě a jedním brankářem. Hokej se hrál překvapivě na poločasy, ne na třetiny. Hrál jsem jen první poločas. Druhý již hrál někdo jiný. Po odehrání hokejového zápasu jsme šli hrát volejbalový zápas. Než jsme však došli na volejbalové hřiště, sen skončil.
Svým spoluhráčům jsem do tváře neviděl. Nedokážu tedy určit ani to, zda je v reálu znám, nebo ne, natož pak jejich totožnost. Jediné, co o nich můžu říct zcela určitě je to, že byli všichni výrazně mladší, než já.

4 komentáře:

  1. Doba, kdy jsem na zamrzlém polovypuštěném plaveckém bazénu(!) hrál hokej a taky mě spoluhráči nepustili dál do hry (nemluvě o tom, že jsem byl málem vyloučen za šest hráčů na ledě) je u mě už dávno pryč , takže tady ti asi nebudu schopen nadhodit nějakou nápovědu, proč se ti toto zdálo...

    U poblázněných zvířat naopak zřetelně vidím paralely s mnoha mými sny, které nazývám "Ochráncovské" a naprosto zřetelně cítím, že by si měl k popisu snu doplnit mnohé detaily.
    1) Jak se v celém snu cítíš ty? Jsi v pohodě, chování zvířat je očekávatelné? (Už před vstupem do lesa víš, že v tom lese se zvířata chovají divně?) Musíte jít tudy, není jiné cesty?
    2) VLK - znáš ho? Byl to někdo zamaskovaný? Na koho útočil? Jsi při jeho odvracení nervózní? Jsi si odvracením jistý?
    3) Čtyřnohé hovězí - Tenhle moment je v tom snu asi nejdůležitější. Otázky mohou být prakticky stejné jako u vlka, ale zkus zhodnotit, proč se zde odvracení nepovedlo, nebo proč vůbec nezačalo. Důvod, proč napadl mamku ...
    4) A nakonec k tobě - Ztrácel si ve snu sebevědomí (nebo klid, nebo ...) průběžně, nebo až při posledním útoku?

    Zatím jsem od tebe slyšel či četl pramálo tvých snů, takže si nedovolím vyslovovat nějaké definitivní soudy, zvlášť když si nenapsal, kdo všechno s tebou v tom lese šel, byť předpokládám rodiče a sourozence, ale takový malý varovný zvoneček mi říká - jak to, že to odnesla máma ?!?

    OdpovědětVymazat
  2. 1) Chování zvířat jsem čekal už při vstupu do lesa a měl jsem z něj trochu strach. Do volby cesty nemám možnost jakkoliv zasahovat, protože okolí neznám. (Mimochodem myslím, že v reálu jsem místo navštívil cca před 14 dny, když jsem šel s mamkou a babičkou na houby, v místě útoku čtyřnohého hovězího jsme se otáčeli)
    2) Nic nenaznačovalo tomu, že by šlo o někoho maskovaného za vlka. Nevím, na koho chtěl útočit. Zde jsem si byl odvracením dost jistý (a ten vlk to imho vycítil).
    3) Zde jsem bohužel nestihl zasáhnout, protože jsem byl na druhé straně skupiny, než ze které zvíře útočilo. Taky si nejsem vědom nějakého maskování.
    4) Sebevědomí jsem ztratil až při tom posledním útoku. A taky možná proto jsem se v tomto okamžiku ze sna probudil.

    Kdo všechno v tom lese byl je těžké určit. Jisté je, že tam byla mamka ;-) a byla to malá skupina lidí - hádám vlezli bychom se do jednoho osobního auta. Ale proč zrovna mamka, to fakt nechápu ...


    K tomu hokejovému snu: Bylo to o tom hokeji nebo o tom, že lidi kolem mě byli mladší? (Hádám všichni byli 15-18 let a pak já se svými 22 lety)

    OdpovědětVymazat
  3. K hokejovému snu - v mém hokejovém snu jsem si taky připadal jako nejstarší .. :-)

    Ke zvířátkovému snu - po tvém doplnění mi to připadá, jako kdyby nám podvědomí říkalo, že máme moc vysoké sebevědomí, které stačí jen na malá zvířata, ale na velká nám to nepomůže. Říkám nám, protože si uvědomuji, kterak v nějakém ukrutně starém snu na lesním paloučku zpředu zastavuji býka a zoufale se opírám o jeho pravý roh a čekám až ostatní vejdou do domku, kam by batole od býka kamenem dohodilo, když dům stál od býkova levého boku setsakra blízko.
    Jenže tenhle sen v mém případě mohl být ovlivněn sledováním filmu Práče, kde herec Vladimír Menšík (zdánlivě díky šikovnému střihu) zastavuje útočící splašenou krávu a malá holčička za ní vlaje na provaze...

    OdpovědětVymazat
  4. Velice zajímavá myšlenka. Počkám na tu událost, na kterou moje sebevědomí stačit nebude a řeknu se něco ve smyslu "on to říkal" ;-)

    OdpovědětVymazat