pátek 3. září 2010

Quo vadis, Jarda, aneb dávkové zpracování II

Ano, tak jsem v situaci, kdy bych si měl vybrat poslední z výběrových předmětů do posledního, již přesčasového, ročníku bakalářského studia na MFF UK. Tyto předměty by se mohly alespoň částečně krýt s předměty budoucího navazujícího magisterského studia.
Ale tady nastává několik možných variant.

Navazující magisterské studium bude pokračovat v teoretické informatice na MFF, konkrétně obor "Neprocedurální programování a umělá inteligence". Ale jaké to má perspektivy?
Zaměstnanec státní vědecké laboratoře? No to nevím, jestli chci. Zejména kvůli platové tabulce.
Zaměstnanec armády ČR? Platově jistě lepší. Ale armáda? Fakt chci své poznatky nechat primárně armádě? Tedy pro zabíjení?
Zaměstnanec soukromé firmy? Kolik firem v ČR mě asi zaměstná? Odejít pryč z Republiky se mi nelíbí.

Navazující magisterské studium bude pokračovat v programovaní na MFF, obor "Počítačová grafika". A zase perspektivy.
Zaměstnanec firmy zabývající se grafikou po její technické stránce (tedy "naprogramuj si svůj photoshop")? To se ale už opakuju: Kolik je takových firem v ČR?
Napadá Vás něco dalšího? Mě moc ne.

Navazující magisterské studium bude pokračovat v oboru učitelství informatiky, na MFF nebo někde jinde.
Ehm ... 3 ze 4 mých prarodičů učili a mamka učí. Mamka učí, jsem tedy učitelské dítě. Mamka učí (a učila) na škole, kde jsem já studoval. A když slyším, jak si neustále stěžuje ...


A jsme zase u "těch dlouhodobých plánů, které stejně nikdy nevyjdou". V tomto případě by ten dlouhodobý plán mohl alespoň rámcově vyjít. Teda pokud by nějaký existoval ...

1 komentář:

  1. Ahoja, zlehka jsem se poptal kolegy, co si prošel hledáním povolání a hned ta první možnost prý dává jakési možnosti, jen je otázka jaké všechny programovací jazyky budeš ovládat - v těch, co se používají pro tvorbu webu je čas od času něco volného, když se shání

    OdpovědětVymazat